Informatie
COMPUTERPROBLEMEN?
Het overkomt iedereen wel eens: dat het niet onmiddellijk wil lukken. Dit kan aan onze website liggen, of aan de instellingen van je browser of computer. Op deze pagina verzamelen we een aantal veelvoorkomende problemen, mét oplossing. Kijk aub even na of hier een oplossing voor je tussenzit vooraleer je ons contacteert.
INLOGPROBLEMEN
Hoe maak ik een account aan?
Klik rechtboven in het menu op aanmelden. Op het scherm dat u dan krijgt, klikt u op de knop "account aanmaken".
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Je kan je wachtwoord zelf resetten. Ga hiervoor naar het "aanmelden" rechtsboven in het menu, en op dat inlogscherm klik je onder het formulier op wachtwoord vergeten. Daar vul je je e-mailadres in. Vervolgens ontvang je een e-mail met een link waarmee je je wachtwoord kan resetten. Opgepast, het kan soms tot 15 minuten duren vooraleer je deze e-mail ontvangt. Klik op die link en geef 2x je nieuw wachtwoord in.
Nadien kan je gewoon inloggen met dit nieuwe wachtwoord.
Ik geraak niet meer op mijn account
Zie hierboven.
Ik weet niet meer met welk e-mailadres ik een account heb aangemaakt
Contacteer ons (zie info onder tabblad 'contact') met uw volledige naam en de naam van de school waar je werkt, wij kijken dit na.
Ik heb problemen met het inloggen en het aangeven van activiteiten. Ik kom telkens weer op het scherm om in te loggen.
Dit probleem wordt veroorzaakt doordat je browser (internet explorer, firefox, ...) geen cookies toelaat. Lees hoe je cookies aanzet op deze infopagina (van Google).
Ik krijg een wit scherm te zien na het inloggen.
Voor zover we weten, wordt dit probleem veroorzaakt door een browser plugin die een doorverwijzing naar een nieuwe pagina (wat na een succesvolle login moet gebeuren) tegen kan houden.
Als je een wit scherm ziet, valt dit meestal op te lossen door op F5 te drukken (=pagina verversen). Daardoor verplicht je de browser om de pagina te herladen, en is het niet meer afhankelijk van de automatische doorverwijzing.
Stappenplan om het ten gronde op te lossen:
- Probeer met een andere browser (firefox, chrome, edge, ...), en kijk of het probleem zich dan ook voordoet.
--> Dit laat toe om na te gaan of het probleem op niveau van computer (nog nooit gebeurd) dan wel browser (meest waarschijnlijke) zit - Probeer in te loggen met de incognito modus, en kijk of het probleem zich dan ook voordoet.
--> Dit laat toe om na te gaan of het probleem op niveau van de browser, dan wel bij een plugin zit (want die worden zelden geladen in incognito modus)
Tussen elke stap die je probeert: én uitloggen uit de schoolpodium account én je browser herstarten.
Als het werkt in incognito modus (en/of met een andere browser), dan moeten best alle plugins (van de browser die problemen geeft) afgezet worden, en één voor éen terug geactiveerd, met telkens een login test, om dan zo de boosdoener te vinden.